perjantai 19. huhtikuuta 2013

Miesten punnerruksia

PT pakotti tänään kokeilemaan etunojapunnerruksia suorin vartaloin. Tinkasin kyllä ensin, että en varmasti jaksa. Yllätin kuitenkin itseni ja jaksoin kaksikymmentä. Ne olivat kuulemma vielä hyviä punnerruksia. Olen siis vähän huomaamattani saanut voimaa rintalihaksiin ja olkapäihin. Olen toki tehnyt töitäkin sen eteen, mutta iloinen yllätys se silti oli. Vatsalihakset saivat myös kehuja. Voimapyörä liikkuu nimittäin nykyään ihan eri tavalla kuin alkuvuodesta. Mietin treenin jälkeen hetken saunassa, että kehuikohan PT:ni minua ihan kannustusmielessä, mutta päätin, että kyllä minä ne kehut olen ansainnut.

Phoenix treenin jälkeen.
Sama naama (ja kuvakulma) kesät talvet.
Olen tässä viime viikkoina miettinyt, että absoluuttista voimaa olen varmasti saanut ylävartaloon, mutta onko suhteellinen voimatasoni heikentynyt. En nimittäin ole saanut painoani pudotettua toivomallani tavalla. Painan nyt enemmän kuin viime syksynä, sillä en ole juurikaan saanut viime vuoden lopulla keräämiäni kiloja pois. Nuo etunojapunnerrukset kuitenkin osoittivat selvästi, että myös suhteellinen voima on kehittynyt. Juoksun lisääminen toivottavasti auttaa myös laihduttamisessa. On iltaisinkin sitten sen verran puuhaa, että ei ehdi syödä. Siis enempää kuin tarvitsee.

Pitää vain yrittää sille levollekin jättää tilaa. Siitä tulikin mieleeni, että kävin eilen hierojalla. Se ei kyllä ole mitään lepoa tai hemmottelua. Etu- ja sivureisien hieronta on aina yhtä helvettiä, mutta pakko sanoa, että epäkkäät ovat melkein yhtä inhottavat. Ei jalkojen tai selän käsittely muutenkaan herkkua ole. Pyysin myös käsittelemään vähän kyynärvarsia ja sieltäpä löytyi kipupisteitä. Hieronnan jälkeen on kuitenkin hyvä olo ja venyttely sujuu hetken taas vähän paremmin. Illalla silmiini osui YLE:n artikkeli siitä, että hieronta ei saa sattua. Jos menisin rentouttavaan hierontaan, niin en minäkään haluaisi, että se sattuu. Urheiluhieronnassa käyn kuitenkin, koska raskas treeni saa kroppani jumiin. Niiden jumien aukominen sattuu, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti